Årsmöte 2019

07 MAR 2019 18:38
Janne Åberg, till höger på bilden, svarade för underhållningen på Herrljunga IHS årsmöte
  • Uppdaterad: 07 MAR 2019 18:38

Herrljunga IHS inbjudan till gamle stormålvakten Janne Åberg att tillsammans med Jörgen ”Spiken” Danielsson berätta idrottsminnen på årsmötet den den 6 mars visade sig vara ett lyckat drag. ABF-lokalen fylldes av medlemmar och sällan eller aldrig har klubbens årsmöten varit så välbesökta.
Janne guidade oss på ett mycket underhållande sätt genom alla hans imponerande meriter både som fotbollsmålvakt i Skövde AIK, Tidaholms GIF och IFK Göteborg och som hanbollspelare på elitnivå i Skövde AIK och Heim. Janne Åberg var tillsammans med herrljungasonen Jörgen ”Spiken” Danielsson två av stöttepelarna i Skövde AIK:s kvallag till allsvenskan 1970. Undra förresten hur många som känner till att Janne Åberg innehar det smickrande svenska rekordet på elitnivå i att hålla nollan. Rekordet lyder på 826 matchminuter!

Ett stort tack till Janne som med sin berättarkonst och med assistans av Jörgen bidrog till en jättetrevlig kväll!

På bilden syns från vänster Jörgen ”Spiken” Danielsson, Herrljunga IHS omvalde ordförande Harry Nilsson och Janne Åberg.

Skribent: Jan-Eric Johansson

Besök sedan 180720